donderdag 28 december 2017

Mijn FILM TOP 3 2017

Brimstone van Martin Koolhoven vind ik de beste film van 2017. Het verhaal gaat over een hel en verdoemenis prekende dominee gespeeld door Guy Pearce en een jonge vrouw die wraak op hem wil nemen vertolkt door Dakota Fanning. Ook Carice van Houten speelt een rol in de film, zij is de moeder van de jonge vrouw. Brimstone, een goedgemaakte, duistere western en voor mij de film van het jaar.

De nummer twee is voor mij Dunkirk van regisseur Christopher Nolan. Over de soldaten die in de tweede wereldoorlog als ratten in de val zaten in Duinkerken. Je hoort de bommenwerpers huilen en de bommen knallen. Je zit er middenin. Een filmervaring zoals die in bioscoop moet zijn.

Op nummer drie zet ik Life. Een film die zich in het heelal afspeelt met Jake Gyllenhaal en Rebecca Ferguson in de hoofdrollen. Over een buitenaards wezen dat dood en verderf zaait aan boord van een ruimteschip. Een soort Alien light. Niet zo bijzonder als de nummers een en twee maar prima onderhoudend.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten