maandag 16 januari 2017

Maandag de zestiende

Ik was misschien wel een beetje bijgelovig wat betreft : Vrijdag de dertiende. Die datum zou mogelijk ongeluk voorspellen. En natuurlijk kan je best iets overkomen op vrijdag de dertiende. Maar net zo goed op maandag de zestiende, zoals me vandaag is overkomen. Vier jaar geleden ben ik met de fiets onderuitgegaan door sneeuw en gladheid. Sindsdien loop ik liever. Dus ook vandaag, ik zag echter dat er binnen twee minuten een bus zou komen dus... Gemak dient de mens. In het centrum ging het lopen prima en ik kwam zonder kleerscheuren de Jumbo binnen. Daar bleek echter dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Ik gleed uit en belandde recht achterover op mijn rug op de vloer. Dat was wel even schrikken en het deed ook behoorlijk zeer. Wat echter heel professioneel, zorgzaam en geweldig was, was dat het personeel mij gelijk overeind hielp, op een stoel zette, water gaf en mijn boodschappen deed. Fantastisch personeel daar bij de Jumbo. Heel hartelijk bedankt. Ook voor het feit dat ze mij naar huis hebben gereden. Als we elkaar op deze manier nou allemaal een klein beetje helpen komt het wel goed. Wat betreft die vrijdag de dertiende, daar ben ik niet bang meer voor. Voor maandag de zestiende ook niet. Zoiets kan op elke dag gebeuren maar als je zo geholpen word is het gelijk al een stuk minder erg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten