donderdag 4 juli 2013

Theater van het sentiment

Vorige week donderdag was op radio 2 de laatste reguliere uitzending van het Kro programma 'Theater van het sentiment'. Een programma waarin terug wordt geblikt op een dag uit het verleden, de zogenaamde kroondag, uit de jaren zeventig, tachtig, negentig of nul. Met een overzicht van het nieuws, de radio en tv programma's en de muziek van die dag. Heel leuk, herinneringen ophalen aan de goeie oude tijd. Wat nog veel leuker is dat ik in een half jaar tijd drie keer in de prijzen ben gevallen bij de quiz. Ik had wellicht nog wel vaker kunnen winnen maar als je gewonnen had mocht je drie maanden lang niet meedoen. En daar heb ik mij keurig aan gehouden elke keer. Na die drie maanden was het gelijk weer elke keer prijs. Te weten een fotoboek 'Frozen Planet', de dvd 'Romance & cigarettes' met onder andere de betreurde James Gandolfini en Kate Winslet en de verzamelcd 'Changesbowie'  van David Bowie. En een paar auto's ook nog, maar dan wel in dinky toy uitvoering. Een klein goudmijntje voor mij dus wel, dit programma.
Jammer daarom dat het verbannen wordt naar Radio 5. En in plaats van vier dagen in de week (maandag t/m vrijdag) wordt het nu weggezet in het weekend. Alleen op zaterdag en zondag. En die beide dagen ook nog een uur korter dan de huidige drie uur op radio 2. Waarom? Volgens mij is het best een goed beluisterd programma. Zendercoördinatoren, ik begrijp ze niet. Waar gaat het heen met de wereld?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten