maandag 2 oktober 2017

GOLDEN EARRING PRISONER OF THE NIGHT

Vrijdag 20 oktober aanstaande ga ik voor het eerst in vier jaar weer eens naar een concert. Het wordt wel weer eens tijd. Ik ga naar Golden Earring die in De Bonte Wever in Assen een optreden geven. Het wordt de derde keer dat ik naar de Earring ga. Ik zag ze voor het eerst live in februari 1992 in De Brinkhoeve in Roden en daarna in oktober 2009 in De Oosterpoort in Groningen. Het laatste was akoestisch. De show die ze in Assen gaan geven is elektrisch, evenals die in Roden in 1992.

Het eerste Earring album kocht ik in 1983. De plaat 'Prisoner Of The Night'  uit 1980 met daarop de single 'Long Blond Animal' die vooral in de live versie bekend is geworden. 'Prisoner Of The Night' is een consistente plaat met korte, puntige rocksongs zonder franje. Mijn favoriete nummer is naast 'Long Blond Animal' de titelsong 'Prisoner Of The Night'  met een fijne solo van gitarist George Kooymans. Een groot succes werd het album overigens niet. Ze speelden zelfs even met de gedachte ermee op te houden. Totdat 'Twilight Zone' een ongelooflijk succes werd, zelfs in Amerika.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten