maandag 30 januari 2012

Zaterdagmorgen Groningen, stad

Zaterdagmorgen j.l. even naar de stad gefietst. Vanuit Roden door de 'onlanden' waar het een oase van rust is. Bij de museumbrug zit een dakloze die een bord bij zich heeft waarin hij om geld voor eten vraagt, terwijl hij druk zit te bellen met zijn mobiel. Even verderop loopt een jongeman met een plastic tas vol lege, glazen flessen. Plotseling geeft hij een enorme schop tegen de tas. Glasscherven vliegen over straat. Ze raken mij tenauwernood. Ik besluit de man maar niet te vragen waarom hij dit doet. Hij lijkt me niet voor rede vatbaar. We hebben allemaal wel eens last van frustratie.... Misschien ook drank en drugs in het spel. Ach, ik hoef ook niets te doen want als ik bij Pathé de hoek omsla scheuren niet minder dan drie politieauto's met gillende sirene's mij tegemoet. Het lijkt de Overtoom wel. Een beetje overdreven....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten